Obsługa edytora jest prosta, po co mi kurs?
Oczywiście, jeśli potrzebujesz jedynie dociąć materiał i pociąć go na fragmenty, to rzeczywiście nie ma w tym nic trudnego. Ale jeśli masz 1,5-godzinny wywiad albo nagranie lektora, w którym - robiąc wszystko „na piechotę” - będziesz musiał wykonać około tysiąca sklejek, wyciszeń, wycięć różnych mlaśnięć i drugie tyle drobnych edycji, to szybko zmienisz zdanie gdy dowiesz się, że może Ci to zająć nie więcej niż 5 minut.
Inny przykład?
Podczas nagrania wspaniałego wokalu okazało się, że w kilku newralgicznych miejscach nie dopilnowałeś poziomu, masz wyraźne przesterowania i żadnej szansy na dokonanie kolejnej rejestracji. Mając Sound Forge Pro w wersji od 10 wzwyż naprawisz to w minutę.
Idźmy dalej...
Ale nasz kurs nie ogranicza się jedynie do zgłębiania zagadnień czysto technicznych. Dowiesz się jak funkcjonuje ludzki słuch, dlaczego słyszymy tak, a nie inaczej, i - przede wszystkim - jakie to ma znaczenie w naszej pracy z muzyką. W większości podobnych materiałów szkoleniowych tematyka związana z fizjologią i psychologią słyszenia jest traktowana bardzo ogólnikowo, ale w naszym kursie przedstawiamy ją bardzo przystępnie i z uwzględnieniem wszystkich praktycznych aspektów tego zagadnienia.
Czego się nauczę z tego kursu?
Sound Forge jest aplikacją rozwijaną od kilkunastu lat i w związku z tym trochę „obrósł” całą masą funkcji, które nie zawsze są proste i oczywiste do zrozumienia, ale niemal zawsze bardzo przydatne. Pomożemy Ci odnaleźć się w jego dość zawiłym menu, podpowiemy jak go skonfigurować pod kątem konkretnej pracy oraz jak wykorzystać w zadaniach, z którymi jest sobie w stanie poradzić tylko taki edytor jak on. Nasz wideo-podręcznik jest używany w kilku uczelniach z przedmiotem Realizacja Dźwięku jako podstawa programowa przy nauce obsługi Sound Forge - głównego narzędzia pracy wielu zawodowych reporterów, dźwiękowców pracujących na planie filmowym, studiów radiowych i telewizyjnych, firm zajmujących się restauracją dźwięku i studiów postprodukcyjnych.
A co z masteringiem i pracą w formacie 5.1?
W skład pakietu Sound Forge Pro od 10 wzwyż wchodzi zestaw wtyczek masteringowych firmy iZotope. W naszym kursie poświęcamy cały rozdział na zaprezentowanie ich działania w pracy typowo masteringowej, na konkretnym przykładzie i dokładnym opisem dokonywanych czynności.
Sound Forge Pro ma też funkcję pracy z plikami wielokanałowymi - nie tylko 5.1, ale też 7.1 i praktycznie każdym innym trybem, jaki nam przyjdzie do głowy, i który obsłuży nasz interfejs audio. Jego możliwości w zakresie edycji w formatach wielokanałowych są wręcz niewyobrażalne, a z naszego kursu dowiesz się, jak je wykorzystać.
Dostępna jest też wersja Sound Forge dla Mac?
Tak. Pojawiła się ona dokładnie wtedy, gdy kończyliśmy pracę nad naszym wideo-podręcznikiem, dlatego udało nam się zamieścić osobny rozdział poświęcony obsłudze Sound Forge Pro Mac.
Czy uwzględniono różnice między niższymi wersjami a wersją Pro?
Nie zajmowaliśmy się tym tematem, ponieważ tylko Sound Forge w wersji Pro jest w pełni funkcjonalnym edytorem o absolutnie nieprzeciętnych możliwościach. Wersja Audio Studio jest stosunkowo prostym narzędziem do obróbki materiału audio, i choć wiele aspektów, które omawiamy w naszym kursie ma swoje odniesienie do Audio Studio, to ten ostatni nie ma całej gamy funkcji stanowiących o tym, że Sound Forge Pro jest typowym narzędziem dla zawodowców.