Key icon
Odblokuj kurs
Close icon
Wpisz swój kod dostępu, jeśli go nie posiadasz przejdź na stronę www.ulubionykiosk.pl i zakup interesujące Cię kurs
Moje kursy
Close icon
Niestety nie posiadasz dostępu do żadnego kursu :(
Zobacz nasze kursy
Odblokuj kurs
Odblokuj kurs
Moje kursy
Wszystkie kursy Kontakt
Odblokuj kurs
Wpisz swój kod dostępu, jeśli go nie posiadasz przejdź na stronę www.ulubionykiosk.pl i zakup interesujące Cię kurs
Go back icon Powrót
Niestety nie posiadasz dostępu do żadnego kursu :(
Zobacz nasze kursy
Go back icon Powrót
Sound Forge Od Podstaw
Sound Forge Od Podstaw
Tomasz Wróblewski
Opis kursu
Time icon 4h 56min
List icon 18 odcinków
Sound Forge od podstaw to 18 filmów on-line poświęconych pracy nad materiałem audio w programie Sony Sound Forge Pro. Myślisz, że czasy takich programów jak Sound Forge przeminęły? Z tego wniosek, że nie znasz możliwości tej aplikacji. W przypadku pracy z dźwiękiem ten program jest po prostu niezbędny, a jeśli chcesz montować dialogi, głosy lektorskie, reportaże i audycje, przetwarzać sample, poddawać materiał audio masteringowi, obrabiać i dokonywać nagrań, naprawiać sygnał, zmieniać format, edytować materiał w trybie surround, przygotowywać płyty CD do tłoczenia, tworzyć kompilacje i dopasowywać dźwięk do obrazu, to Sound Forge będzie Twoim podstawowym narzędziem pracy.
40,00 zł
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Unlock icon Odblokuj kurs
Dolar icon
Kupujesz raz, korzystasz bez ograniczeń
Devices icon
Dostęp z dowolnego urządzenia
Star icon
Uczysz się od znakomitych specjalistów, ekspertów w swoich dziedzinach
Play icon
Zobacz zapowiedź kursu
Wybrane fragmenty
Korekcja z pakietem iZotope w Sound Forge Pro
Play icon
Korekcja z pakietem iZotope w Sound Forge Pro
Przedstawienie procesora Wave Hammer (Sony Sound Forge)
Play icon
Przedstawienie procesora Wave Hammer (Sony Sound Forge)
Przygotowanie płyty do tłoczni w Sony Sound Forge
Play icon
Przygotowanie płyty do tłoczni w Sony Sound Forge

Obsługa edytora jest prosta, po co mi kurs?

Oczywiście, jeśli potrzebujesz jedynie dociąć materiał i pociąć go na fragmenty, to rzeczywiście nie ma w tym nic trudnego. Ale jeśli masz 1,5-godzinny wywiad albo nagranie lektora, w którym - robiąc wszystko „na piechotę” - będziesz musiał wykonać około tysiąca sklejek, wyciszeń, wycięć różnych mlaśnięć i drugie tyle drobnych edycji, to szybko zmienisz zdanie gdy dowiesz się, że może Ci to zająć nie więcej niż 5 minut.

Inny przykład?

Podczas nagrania wspaniałego wokalu okazało się, że w kilku newralgicznych miejscach nie dopilnowałeś poziomu, masz wyraźne przesterowania i żadnej szansy na dokonanie kolejnej rejestracji. Mając Sound Forge Pro w wersji od 10 wzwyż naprawisz to w minutę.

Idźmy dalej...

Ale nasz kurs nie ogranicza się jedynie do zgłębiania zagadnień czysto technicznych. Dowiesz się jak funkcjonuje ludzki słuch, dlaczego słyszymy tak, a nie inaczej, i - przede wszystkim - jakie to ma znaczenie w naszej pracy z muzyką. W większości podobnych materiałów szkoleniowych tematyka związana z fizjologią i psychologią słyszenia jest traktowana bardzo ogólnikowo, ale w naszym kursie przedstawiamy ją bardzo przystępnie i z uwzględnieniem wszystkich praktycznych aspektów tego zagadnienia.

Czego się nauczę z tego kursu?

Sound Forge jest aplikacją rozwijaną od kilkunastu lat i w związku z tym trochę „obrósł” całą masą funkcji, które nie zawsze są proste i oczywiste do zrozumienia, ale niemal zawsze bardzo przydatne. Pomożemy Ci odnaleźć się w jego dość zawiłym menu, podpowiemy jak go skonfigurować pod kątem konkretnej pracy oraz jak wykorzystać w zadaniach, z którymi jest sobie w stanie poradzić tylko taki edytor jak on. Nasz wideo-podręcznik jest używany w kilku uczelniach z przedmiotem Realizacja Dźwięku jako podstawa programowa przy nauce obsługi Sound Forge - głównego narzędzia pracy wielu zawodowych reporterów, dźwiękowców pracujących na planie filmowym, studiów radiowych i telewizyjnych, firm zajmujących się restauracją dźwięku i studiów postprodukcyjnych.

A co z masteringiem i pracą w formacie 5.1?

W skład pakietu Sound Forge Pro od 10 wzwyż wchodzi zestaw wtyczek masteringowych firmy iZotope. W naszym kursie poświęcamy cały rozdział na zaprezentowanie ich działania w pracy typowo masteringowej, na konkretnym przykładzie i dokładnym opisem dokonywanych czynności.

Sound Forge Pro ma też funkcję pracy z plikami wielokanałowymi - nie tylko 5.1, ale też 7.1 i praktycznie każdym innym trybem, jaki nam przyjdzie do głowy, i który obsłuży nasz interfejs audio. Jego możliwości w zakresie edycji w formatach wielokanałowych są wręcz niewyobrażalne, a z naszego kursu dowiesz się, jak je wykorzystać.

Dostępna jest też wersja Sound Forge dla Mac?

Tak. Pojawiła się ona dokładnie wtedy, gdy kończyliśmy pracę nad naszym wideo-podręcznikiem, dlatego udało nam się zamieścić osobny rozdział poświęcony obsłudze Sound Forge Pro Mac.

Czy uwzględniono różnice między niższymi wersjami a wersją Pro?

Nie zajmowaliśmy się tym tematem, ponieważ tylko Sound Forge w wersji Pro jest w pełni funkcjonalnym edytorem o absolutnie nieprzeciętnych możliwościach. Wersja Audio Studio jest stosunkowo prostym narzędziem do obróbki materiału audio, i choć wiele aspektów, które omawiamy w naszym kursie ma swoje odniesienie do Audio Studio, to ten ostatni nie ma całej gamy funkcji stanowiących o tym, że Sound Forge Pro jest typowym narzędziem dla zawodowców.

Close icon
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Pomoc
Close icon
Krok 1/3
Help image one
Przejrzyj naszą ofertę na www.kursy.avt.pl i wybierz interesujące Cię kursy
Następny krok
Pomoc
Close icon
Krok 2/3
Help image two
Opłać kursy na www.ulubionykiosk.pl/kursy i odbierz e-mail z kodem odblokowującym
Następny krok
Pomoc
Close icon
Krok 3/3
Help image tree
Odblokuj kursy na www.kursy.avt.pl i korzystaj z nich bez ograniczeń, bo kod jest ważny bezterminowo!
OK
40,00 zł
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Unlock icon Odblokuj kurs
Dolar icon
Kupujesz raz, korzystasz bez ograniczeń
Devices icon
Dostęp z dowolnego urządzenia
Star icon
Uczysz się od znakomitych specjalistów, ekspertów w swoich dziedzinach
Question icon Pomoc przy zakupie / realizacji kursu
Szczegółowa zawartość kursu:
  1. Nowe funkcje w tej wersji programu
    Blue arrow down
    • - Sprawdzenie dostępności aktualnej wersji programu
    • - Dodatkowe materiały do pobrania
    • - Skrótowe omówienie najnowszych funkcji
    • - Różnice w porównaniu do wersji wcześniejszych
  2. Przegląd interfejsu graficznego programu
    Blue arrow down
    • - Korzystanie z interaktywnego przewodnika
    • - Paski narzędzi, ich konfiguracja i rozmieszczanie
    • - Obszar roboczy
    • - Obszar danych
    • - Okno eksploratora
    • - Lista regionów
    • - Lista odtwarzania
    • - Historia dokonanych edycji
    • - Analizator widma
    • - Okno plug-in chainer
    • - Okno menadżera wtyczek
    • - Okno klawiatury
    • - Okno edytora skryptów
    • - Okno mierników sprzętowych
    • - Okno Loop Tuner
    • - Lista ścieżek
    • - Okno Time Display
    • - Okno wideo
  3. Opcje - zakładka General, cz. 1
    Blue arrow down
    • - Preferencje: dostosowanie programu i poznanie jego możliwości
    • - Ekran powitalny
    • - Widok domyślny
    • - Trwałe i czasowe spowolnienie przewijania ekranu
    • - Ostrzeżenie o różnym próbkowaniu przy miksowaniu plików
    • - Zabezpieczenie przed przypadkowym zamknięciem programu
    • - Opcje sterowników grafiki
    • - Tło obszaru roboczego
    • - Ustawienie maksymalnej wielkości pliku
    • - Ominięcie nagłówków plików skompresowanych
    • - Wyświetlanie wolnej przestrzeni na dysku
    • - Przyciski przewijania w oknach z plikami
    • - Tryb klawiatury do wyzwalania dźwięków
    • - Informacje o aktualizacji
    • - Dokowanie okien
    • - Funkcjonalność klawisza spacji/F12
    • - Informacja o braku możliwości zapisu metadanych
    • - Prezentacja aktualnej pozycji kursora
    • - Czas aktualnie dokonywanego nagrania
    • - Zachowanie programu w trybie Zapisz jako
  4. Opcje - zakładka General, cz. 2
    Blue arrow down
    • - Zabezpieczanie przetwarzanych plików
    • - Zachowanie programu wobec plików tymczasowych
    • - Tryb obsługi plików proxy, VOX, IVC i RAW
    • - Cofanie poleceń po zapisaniu pliku
    • - Aktywacja plików tymczasowych w trybie zmiennoprzecinkowym
    • - Funkcja scrub w oknie obszaru danych
    • - Powiększanie z klawiszem Ctrl
    • - Automatyczne nazwy regionów z znaczników
    • - Obsługa plików przeciąganych do okna
    • - Ukrywanie menu Transport
    • - Dostęp do ostatnio używanych plików
  5. Opcje - wyświetlanie, edycja i oznaczanie
    Blue arrow down
    • - Domyślne ustawienia wysokości okien audio i wideo
    • - Własne ustawienia powiększania widoku
    • - Indywidualne ustawienia kolorów interfejsu programu
    • - Zaznaczanie pliku
    • - Wyłączanie przyciągania przy powiększeniu
    • - Zależność kursora od zaznaczenia
    • - Ustawienia automatycznego miksowania
    • - Ustawienie czasu aktywacji okna
    • - Ustawienia przyciągania do osi zero
    • - Aktywacja ołówka przy powiększeniu
    • - Obsługa podsłuchu przyciskami JKL
    • - Pamięć tymczasowa do obsługi plików
    • - Parametry automatycznego przenikania
    • - Automatyczne nazewnictwo plików, obszarów i znaczników
    • - Skojarzone typy plików
  6. Opcje - pozostałe ustawienia programu
    Blue arrow down
    • - Zakładka MIDI/Sync
    • - Opcje ustawienia funkcji podsłuchu
    • - Zakładka Status: domyślne ustawienia sesji
    • - Parametry okna czasowego pomiaru położenia kursora
    • - Opcje wskazań miernika VU
    • - Zakładka Toolbars i konfiguracja pasków narzędzi
    • - Ustawienia w zakładce CD Settings
    • - Konfiguracja urządzeń audio
    • - Konfiguracja wyświetlania wideo
    • - Konfiguracja procesorów VST
  7. Formaty i praca z plikami
    Blue arrow down
    • - Różne typy plików audio
    • - Szablony do zapisu plików
    • - FRG: format sesji Sound Forge
    • - Rendering sesji FRG
    • - Opcje otwierania plików w Sound Forge
    • - Import plików mono jako stereo
    • - Opcja Auto Play
    • - Otwieranie plików jako ścieżek CD
    • - Przeglądanie właściwości pliku
    • - Eksplorator Sound Forge
    • - Przeglądanie, właściwości i import płyt CD Audio
    • - Przywracanie sesji po awarii programu lub systemu
  8. Tworzenie plików i synteza dźwięku
    Blue arrow down
    • - Tworzenie nowych plików
    • - Generator przebiegów prostych i szumu
    • - Moduł syntezy FM
    • - Moduł syntezy DTMF/MF
    • - Użycie Sound Forge do kreowania dźwięków syntetycznych
    • - Użycie Sound Forge do kreowania sampli perkusyjnych
  9. Nagrywanie w programie Sound Forge
    Blue arrow down
    • - Funkcjonalność w zakresie dokonywania nagrań
    • - Wstępna konfiguracja
    • - Wybór okna nagrywania
    • - Nagrywanie w trybie Automatic Retake
    • - Nagrywanie w trybach Multiple Takes
    • - Nagrywanie w trybie New Window
    • - Nagrywanie w trybie Punch in
    • - Funkcje podsłuchu nagrania
    • - Nagrywanie - zakładka Advanced
    • - Synchronizacja w trakcie nagrywania
    • - Odsłuch sygnału nagrywanego
    • - Kompensacja składowej stałej
    • - Konfiguracja miernika nagrywania
    • - Automatyczne nagrywanie z ustaleniem czasu
    • - Automatyczne nagrywanie z ustaleniem progu
    • - Automatyczne nagrywanie z wyzwalaniem przez MTC
    • - Kopiowanie płyt CD Audio
    • - Opcje kopiowania płyt CD Audio
    • - Prawne aspekty kopiowania
  10. Events - zdarzenia
    Blue arrow down
    • - Zdarzenia - potężne narzędzie edycyjne
    • - Praca ze zdarzeniami w sesji wielośladowej
    • - Zastosowanie zdarzeń do przebudowy pętli rytmicznych
    • - Zaawansowana edycja zdarzeń
    • - Edycja zdarzeń w trybie 5.1
  11. Znaczniki, regiony i lista odtwarzania
    Blue arrow down
    • - Funkcjonalność znaczników, regionów i list odtwarzania
    • - Wstawianie znaczników
    • - Praktyczne wykorzystanie znaczników
    • - Obsługa znaczników komunikatami MIDI
    • - Współpraca Sound Forge z zewnętrznymi kontrolerami
    • - Zmiana pozycji znacznika
    • - Automatyczne wstawianie znaczników przesterowania
    • - Tworzenie regionów
    • - Automatyczne tworzenie regionów
    • - Eksport regionów do plików
    • - Lista odtwarzania
    • - Edycja listy odtwarzania
    • - Sceniczne zastosowanie listy odtwarzania
    • - Eksport listy odtwarzania
    • - Cutlist
    • - Lista odtwarzania w postaci pliku
  12. Edycja w Sound Forge
    Blue arrow down
    • - Najprostsze funkcje edycyjne
    • - Praca z narzędziem ołówka
    • - Wycinanie i wyciszanie
    • - Wyciszanie fragmentów z funkcją fade
    • - Wstawianie ciszy
    • - Ekstrahowanie fragmentów
    • - Kopiowanie z przeciąganiem
    • - Kopiowanie z miksowaniem
    • - Zmiana trybu edycji przy przeciąganiu
    • - Zamiana zaznaczenia na ścieżkę CD
    • - Wyszukiwanie zakłóceń
    • - Obróbka nagrań lektorskich
    • - Usuwanie odcinków ciszy w nagraniach
    • - Zwiększanie rozdzielczości bitowej
    • - Zmniejszanie rozdzielczości bitowej
    • - Dithering w praktyce
  13. Zaawansowana edycja dźwięku
    Blue arrow down
    • - Usuwanie składowej stałej
    • - Optyczna kontrola szczytów sygnału
    • - Automatyczne wstawianie znaczników przesterowania
    • - Ręczne usuwanie przesterowań
    • - Redukcja szczytów w utworach muzycznych pod kątem masteringu
    • - Usuwanie zgłosek klikających
    • - Wycinanie z powiększeniem
    • - Usuwanie mlaśnięć
    • - Usuwanie artefaktów
    • - Kontrola pozornych artefaktów
    • - Automatyczne usuwanie zniekształceń
  14. Acoustic Mirror
    Blue arrow down
    • - Założenia procesora Acoustic Mirror
    • - Instalacja impulsów ze strony producenta
    • - Działanie efektu w praktyce i edycja ustawień
    • - Emulacja charakterystyk brzmieniowych mikrofonów
    • - Impulsy w charakterze efektów specjalnych
  15. Wave Hammer
    Blue arrow down
    • - Opis procesora
    • - Sekcja Volume Maximizer
    • - Sekcja kompresora i jej ustawienia
    • - Przyczyny pojawiania się zniekształceń
    • - Dobór poziomu wyjściowego z kompresora
    • - Ustawienia limitera
  16. Mastering z pakietem wtyczek iZotope
    Blue arrow down
    • - Opis pakietu iZotope Mastering Bundle
    • - Konfiguracja dostępu do wtyczek pakietu
    • - Uruchomienie pakietu w trybie Plug-in Chainer
    • - Przygotowanie do masteringu
    • - Korekcja: filtr górnoprzepustowy
    • - Korekcja: filtr półkowy dla wysokich tonów
    • - Korekcja: oczyszczenie wyższego basu
    • - Korekcja: podkreślenie ciepłego środka
    • - Exciter: nasycenie góry
    • - Exciter: klarowność niskiego środka
    • - Exciter: odsłuch pasm w trybie solo
    • - Exciter dla niskich tonów
    • - Imager: poszerzenie pasma najwyższego
    • - Imager: przetwarzanie wysokiego środka
    • - Imager: zawężenie pasma basu
    • - Użycie pogłosu masteringowego
    • - Ustawienie limitera
    • - Porównanie materiału przed i po obróbce
    • - Zapis presetu
  17. Przygotowanie płyty do tłoczni
    Blue arrow down
    • - Sposoby tworzenia materiału na płytę CD Audio
    • - Import plików w postaci ścieżek CD
    • - Ustalanie odległości między ścieżkami CD
    • - Definiowanie miejsc zmiany znaczników ścieżek
    • - Obróbka ścieżek CD w trybie edycji zdarzeń
    • - Zmiana kolejności ścieżek CD
    • - Wstawianie utworu bonusowego (bez własnego znacznika)
    • - Tworzenie ścieżek CD na jednolitym materiale audio
    • - Wypalanie płyt i kontrola błędów
    • - Wprowadzanie metadanych w płycie CD
    • - Wydruk listy PQ
  18. Sound Forge Pro Mac
    Blue arrow down
    • - Debiut programu Sound Forge Pro Mac
    • - Interfejs programu - podział na okna
    • - Narzędzia do sterowania zakładkami
    • - Napęd globalny
    • - Okno podglądu
    • - Podziałka
    • - Pozycja kursora
    • - Konfiguracja aplikacji
    • - Sposoby zmiany zaznaczenia
    • - Tworzenie nowego pliku
    • - Obsługiwane formaty
    • - Statystyka pliku
    • - Obsługa wtyczek
    • - Różnice w stosunku do wersji dla Windows