Czym jest Kontakt 5?
Kontakt 5 jest samplerem, a zatem może być tym, czym tylko zechcesz. Możesz go użyć do każdej muzyki, od hip-hopu poprzez pop, rock, absolutnie wszystkie odmiany elektroniki, aż do muzyki ilustracyjnej, akustycznej, a nawet typowo symfonicznej. To w Kontakcie właśnie powstają kompletne aranżacje orkiestrowe, które później słyszysz w wielu filmowych hitach. W przeciwieństwie do muzyków orkiestrowych Kontakt nie należy do żadnych związków, może pracować w dowolnych godzinach, nie dyskutuje z dyrygentem, precyzyjnie wykonuje wszystkie zadania i nie bierze honorarium za swoją pracę (tylko raz, na początku, ale to i tak jest procent ceny, jaką trzeba by było zapłacić jednemu tylko muzykowi). Pozwala zupełnie zrezygnować z kosztownego, pracochłonnego i czasochłonnego nagrywania instrumentów akustycznych w studiu, mając przy tym znacznie większe możliwości w zakresie kształtowania dźwięku. Sampler to swoista tajna broń wielu producentów muzycznych. Wiele osób jednak z niego nie korzysta, ponieważ przeraża ich swoją złożonością i nie do końca zrozumiałymi zasadami, jakimi się rządzi praca z nim. Po obejrzeniu tego kursu będziesz już jednak wiedzieć jak go okiełznać, zmusić do pracy w Twoim środowisku muzycznym i uzyskać znakomite efekty.
Dla kogo jest ten kurs?
Dla twórców hip-hopu, muzyki rockowej, muzyki dance i pop, aranżerów, kompozytorów, twórców muzyki ambient, dubstep... wymieniać dalej? Generalnie dla wszystkich, którzy chcą tworzyć i realizować muzykę bez absolutnie żadnych ograniczeń. Potrzebujesz w swoim utworze bębny Ludwiga nagrane w Abbey Road na zestawie sprzętu z czasów The Beatles? Masz je w 15 minut. A może sekcję smyczków do krótkiej reklamówki, która musisz skończyć na jutro, a wszyscy Twoi znajomi muzycy są akurat „poza zasięgiem”? Daj spokój! W Kontakcie 5 będziesz miał dowolne smyczki, w dowolnym składzie, w dowolnym pomieszczeniu, nagrane dowolnymi mikrofonami i grające dowolne partie.
A jeśli chcę tworzyć własne biblioteki?
Żaden kłopot. Źródłem dźwięku dla własnych instrumentów i bibliotek może być praktycznie wszystko, co wytwarza jakikolwiek dźwięk. Próbki możemy pozyskiwać metodą nagrywania dźwięku za pomocą mikrofonu, w linię, wprost z gramofonu lub starego kaseciaka (czujesz klimat?), syntezatora analogowego, który pożyczyliśmy na dwa dni lub po prostu, z jakiegoś utworu (sprawdzić, czy to legalne), z Sieci lub nawet z radia. W tym ostatnim przypadku można uzyskać doskonałe sample radiowych szumów, trzasków, odgłosów przestrajania, sygnałówki różnych egzotycznych stacji radiowych). Zaletą tworzenia własnych instrumentów i bibliotek jest to, że masz pewność, iż nikt inny nie będzie miał takich brzmień jak Ty.
Co będę umiał po obejrzeniu kursu?
Samo obejrzenie nic nie da. Trzeba wszystkie prezentowane przez nas czynności wykonać razem z nami, ale samodzielnie. Tylko w ten sposób będziesz dokładnie wiedzieć, o czym jest mowa. Do pewnych elementów będziesz musiał wracać, aby upewnić się, jaki to ma wpływ na dalsze działania. Dlatego podzieliliśmy całość na 34 odcinki i tak posegregowaliśmy cały materiał, byś mógł się w tym sprawnie poruszać. Pomyśl tylko, to jest blisko 7,5 godziny wypełnionych esencjonalną wiedzą lekcji! To niemal tyle, co cały program jakiegoś przedmiotu nauczanego przez cały semestr! Ale nie martw się, wykładamy tak przystępnie i ciekawie, że na pewno się nie znudzisz. Mamy w tym spore doświadczenie :-)