Key icon
Odblokuj kurs
Close icon
Wpisz swój kod dostępu, jeśli go nie posiadasz przejdź na stronę www.ulubionykiosk.pl i zakup interesujące Cię kurs
Moje kursy
Close icon
Niestety nie posiadasz dostępu do żadnego kursu :(
Zobacz nasze kursy
Odblokuj kurs
Odblokuj kurs
Moje kursy
Wszystkie kursy Kontakt
Odblokuj kurs
Wpisz swój kod dostępu, jeśli go nie posiadasz przejdź na stronę www.ulubionykiosk.pl i zakup interesujące Cię kurs
Go back icon Powrót
Niestety nie posiadasz dostępu do żadnego kursu :(
Zobacz nasze kursy
Go back icon Powrót
Kontakt 5 Kompendium
Kontakt 5 Kompendium
Tomasz Wróblewski
Opis kursu
Time icon 7h 32min
List icon 34 odcinki
Kontakt 5 kompendium to 34 filmy on-line, które poświęcone są obsłudze samplera Native Instruments Kontakt 5. Skierowane do początkujących oraz zaawansowanych użytkowników. Cały kurs składa się z dwóch części: pierwszej, dla początkujących, oraz drugiej, dla zaawansowanych. Obie te części są także dostępne jako oddzielne lekcje, by ktoś, kto zna swój poziom wiedzy na temat tego samplera, mógł wybrać odpowiadający mu kurs. Jeśli jednak jesteś zwolennikiem teorii raz, a dobrze, to Kompendium jest właśnie dla Ciebie!
60,00 zł
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Unlock icon Odblokuj kurs
Dolar icon
kupujesz raz, korzystasz bez ograniczeń
Devices icon
Dostęp z dowolnego urządzenia
Star icon
Uczysz się od znakomitych specjalistów, ekspertów w swoich dziedzinach
Wybrane fragmenty
Część 1 (dla początkujących)
Efekty w Native Instruments Kontakt 5
Play icon
Efekty w Native Instruments Kontakt 5
Miksowanie sesji - NI Kontakt 5
Play icon
Miksowanie sesji - NI Kontakt 5
Zastosowanie Multi w sesji DAW - Kontakt 5
Play icon
Zastosowanie Multi w sesji DAW - Kontakt 5
Część 2 (dla zaawansowanych)
Modulacja początku odtwarzania w samplerze Kontakt 5
Play icon
Modulacja początku odtwarzania w samplerze Kontakt 5
Rozbicie partii na poszczególne sample w Kontakt 5
Play icon
Rozbicie partii na poszczególne sample w Kontakt 5
Wewnętrzne grupy Bus w samplerze Kontakt 5
Play icon
Wewnętrzne grupy Bus w samplerze Kontakt 5

Czym jest Kontakt 5?

Kontakt 5 jest samplerem, a zatem może być tym, czym tylko zechcesz. Możesz go użyć do każdej muzyki, od hip-hopu poprzez pop, rock, absolutnie wszystkie odmiany elektroniki, aż do muzyki ilustracyjnej, akustycznej, a nawet typowo symfonicznej. To w Kontakcie właśnie powstają kompletne aranżacje orkiestrowe, które później słyszysz w wielu filmowych hitach. W przeciwieństwie do muzyków orkiestrowych Kontakt nie należy do żadnych związków, może pracować w dowolnych godzinach, nie dyskutuje z dyrygentem, precyzyjnie wykonuje wszystkie zadania i nie bierze honorarium za swoją pracę (tylko raz, na początku, ale to i tak jest procent ceny, jaką trzeba by było zapłacić jednemu tylko muzykowi). Pozwala zupełnie zrezygnować z kosztownego, pracochłonnego i czasochłonnego nagrywania instrumentów akustycznych w studiu, mając przy tym znacznie większe możliwości w zakresie kształtowania dźwięku. Sampler to swoista tajna broń wielu producentów muzycznych. Wiele osób jednak z niego nie korzysta, ponieważ przeraża ich swoją złożonością i nie do końca zrozumiałymi zasadami, jakimi się rządzi praca z nim. Po obejrzeniu tego kursu będziesz już jednak wiedzieć jak go okiełznać, zmusić do pracy w Twoim środowisku muzycznym i uzyskać znakomite efekty.

Dla kogo jest ten kurs?

Dla twórców hip-hopu, muzyki rockowej, muzyki dance i pop, aranżerów, kompozytorów, twórców muzyki ambient, dubstep... wymieniać dalej? Generalnie dla wszystkich, którzy chcą tworzyć i realizować muzykę bez absolutnie żadnych ograniczeń. Potrzebujesz w swoim utworze bębny Ludwiga nagrane w Abbey Road na zestawie sprzętu z czasów The Beatles? Masz je w 15 minut. A może sekcję smyczków do krótkiej reklamówki, która musisz skończyć na jutro, a wszyscy Twoi znajomi muzycy są akurat „poza zasięgiem”? Daj spokój! W Kontakcie 5 będziesz miał dowolne smyczki, w dowolnym składzie, w dowolnym pomieszczeniu, nagrane dowolnymi mikrofonami i grające dowolne partie.

A jeśli chcę tworzyć własne biblioteki?

Żaden kłopot. Źródłem dźwięku dla własnych instrumentów i bibliotek może być praktycznie wszystko, co wytwarza jakikolwiek dźwięk. Próbki możemy pozyskiwać metodą nagrywania dźwięku za pomocą mikrofonu, w linię, wprost z gramofonu lub starego kaseciaka (czujesz klimat?), syntezatora analogowego, który pożyczyliśmy na dwa dni lub po prostu, z jakiegoś utworu (sprawdzić, czy to legalne), z Sieci lub nawet z radia. W tym ostatnim przypadku można uzyskać doskonałe sample radiowych szumów, trzasków, odgłosów przestrajania, sygnałówki różnych egzotycznych stacji radiowych). Zaletą tworzenia własnych instrumentów i bibliotek jest to, że masz pewność, iż nikt inny nie będzie miał takich brzmień jak Ty.

Co będę umiał po obejrzeniu kursu?

Samo obejrzenie nic nie da. Trzeba wszystkie prezentowane przez nas czynności wykonać razem z nami, ale samodzielnie. Tylko w ten sposób będziesz dokładnie wiedzieć, o czym jest mowa. Do pewnych elementów będziesz musiał wracać, aby upewnić się, jaki to ma wpływ na dalsze działania. Dlatego podzieliliśmy całość na 34 odcinki i tak posegregowaliśmy cały materiał, byś mógł się w tym sprawnie poruszać. Pomyśl tylko, to jest blisko 7,5 godziny wypełnionych esencjonalną wiedzą lekcji! To niemal tyle, co cały program jakiegoś przedmiotu nauczanego przez cały semestr! Ale nie martw się, wykładamy tak przystępnie i ciekawie, że na pewno się nie znudzisz. Mamy w tym spore doświadczenie :-)

Close icon
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Pomoc
Close icon
Krok 1/3
Help image one
Przejrzyj naszą ofertę i zakup wybrany kurs na stronie: www.ulubionykiosk.pl/kursy
Następny krok
Pomoc
Close icon
Krok 2/3
Help image two
Po złożeniu i opłaceniu zamówienia otrzymasz maila zawierającego kod dostępu do wykupionego kursu
Następny krok
Pomoc
Close icon
Krok 3/3
Help image tree
Użyj otrzymanego kodu aby odblokować kurs na stronie www.kursy.avt.pl. Wykupiony kurs jest Twój na zawsze!
OK
60,00 zł
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Unlock icon Odblokuj kurs
Dolar icon
kupujesz raz, korzystasz bez ograniczeń
Devices icon
Dostęp z dowolnego urządzenia
Star icon
Uczysz się od znakomitych specjalistów, ekspertów w swoich dziedzinach
Question icon Pomoc przy zakupie / realizacji kursu
Szczegółowa zawartość kursu:
  1. Wstęp
    Blue arrow down
    • - Biblioteki i instrumenty
    • - Ładowanie instrumentów
    • - Struktura instrumentu
    • - Rola skryptów w bibliotekach
    • - Zestawy perkusyjne i dołączone rytmy
    • - Możliwość edycji instrumentów
    • - Możliwość tworzenia własnych bibliotek
  2. Wtyczka vs wersja samodzielna
    Blue arrow down
    • - Kontakt jako wielowyjściowa wtyczka
    • - Ustawienia w programie DAW
    • - Kontakt jako samodzielny program
    • - Zastosowanie trybu stand-alone
    • - Dodatkowe opcje w wersji stand-alone
  3. Biblioteki
    Blue arrow down
    • - Współpraca Kontakta z plikami
    • - Lokalizacja bibliotek
    • - Grafika bibliotek profesjonalnych
    • - Zastosowanie zewnętrznego dysku
    • - Struktura biblioteki
    • - Baza danych dla bibliotek
  4. Przeglądanie i wyszukiwanie
    Blue arrow down
    • - Wyszukiwanie z zakładki Files
    • - Przeglądanie bibliotek w postaci graficznej
    • - Wyszukiwanie z poziomu bazy danych
  5. Ustawienia
    Blue arrow down
    • - Porty audio i MIDI
    • - Ustawienia audio
    • - Ustawienia MIDI
    • - Wirtualny port MIDI
    • - Funkcjonalność wirtualnego portu MIDI
  6. Konfiguracja MIDI
    Blue arrow down
    • - Zaawansowane ustawienia MIDI
    • - Porty sterujące w instrumencie
    • - Sterowanie z dwóch klawiatur
    • - Tryb omni i brzmienia warstwowe
    • - Różne opcje sterowania
  7. Opcje, cz. 1
    Blue arrow down
    • - Zakładka Interface
    • - Zakładka Engine
    • - Zakładka Handling
  8. Opcje, cz. 2
    Blue arrow down
    • - Zakładka Load/Import
    • - Zakładka Database
    • - Zakładka Memory (PC i Mac)
  9. Pasek menu
    Blue arrow down
    • - Browse
    • - Master (tempo, strój i metronom)
    • - Info
    • - Output (mikser)
    • - Keyboard
    • - Quick Load
    • - Files
    • - Domyślne Multi
    • - Purge
    • - Sekcja wskaźników
  10. Panel instrumentu w praktyce
    Blue arrow down
    • - Wybór brzmień
    • - Ładowanie instrumentów Quick Load
    • - Dostęp do zaawansowanych opcji instrumentu
    • - Wybór wyjścia audio i wejścia MIDI
    • - Przykład sesji DAW z konfiguracją samplera
    • - Ustawienia samplera w ramach sesji DAW
    • - Zarządzanie liczbą głosów
    • - Solo i Mute w Multi
    • - Dostrajanie instrumentów
    • - Ustawianie głośności domyślnej
    • - Minimalizacja widoku instrumentu
    • - Wysyłki Aux w praktyce
  11. Multi
    Blue arrow down
    • - Tworzenie własnego Multi
    • - Zapisywanie Multi
    • - Reset Multi
    • - Zastosowanie Multi w sesji DAW
    • - Programowanie sesji
    • - Uruchamianie dwóch instancji samplera
  12. Mikser
    Blue arrow down
    • - Budowa miksera Kontakt
    • - Przykładowa konfiguracja w ramach sesji
    • - Zmiany bez udziału miksera
    • - Tryb z regulacją z poziomu miksera
    • - Tworzenie oddzielnych kanałów miksera
    • - Efekty insertowe w kanałach miksera
  13. Biblioteka fabryczna
    Blue arrow down
    • - Opis biblioteki fabrycznej
    • - Silniki biblioteki fabrycznej
    • - Przykład silnika w saksofonie i kontrabasie
    • - Przykład silnika w instrumentach perkusyjnych
    • - Silnik sekcji brzmień chóralnych
    • - Sekcja Orchestral i opcja Keyswitch
    • - Silnik brzmień syntetycznych
    • - Silnik Urban Beat, Groovebox i efekty
    • - Silnik Vintage
    • - Limiter dla instrumentu
    • - Silnik World
  14. Przyporządkowanie kontrolerów sprzętowych
    Blue arrow down
    • - Użycie sprzętowego sterownika MIDI
    • - Konfiguracja samplera dla zewnętrznego sterowania
    • - Przypisanie kontrolki do manipulatora
    • - Sterowanie dwoma parametrami jednocześnie
    • - Przypisywanie kontrolerów z poziomu DAW
    • - Ręczne programowanie ścieżki automatyki
    • - Nagrywanie i edycja ruchów kontrolera
  15. Konfiguracja brzmień gitarowych
    Blue arrow down
    • - Różne brzmienia gitarowe
    • - Reakcja klawiatury wirtualnej na Velocity
    • - Ożywianie brzmienia przez użycie Velocity
    • - Keyshift w przypadku gitary akustycznej
    • - Funkcja Latch
    • - Zmiany akordów
  16. Efekty w instrumencie
    Blue arrow down
    • - Efekty wewnętrzne
    • - Efekty insertowe w instrumencie
    • - Zmiana kolejności efektów
    • - Aktywowanie efektów z zakładki Modules
    • - Presety dla efektów i łańcuchów
    • - Efekty wysyłkowe w instrumencie
    • - Efekt wysyłkowy w praktyce
    • - Przekierowanie powrotów efektów
  17. Sesja w praktyce
    Blue arrow down
    • - Sesja DAW z pojedynczym samplerem
    • - Konfiguracja instrumentów i miksera w samplerze
    • - Konfiguracja ścieżek MIDI w DAW
    • - Sprawdzenie konfiguracji sesji
    • - Proces miksowania sesji
    • - Sesja DAW z wieloma instancjami samplera
    • - Porównanie wydajności w trybie jedno- i wieloinstancyjnym
    • - DAW i sampler jako oddzielne programy
  18. Zakończenie
    Blue arrow down
  19. Wstęp
    Blue arrow down
  20. Zaawansowane opcje
    Blue arrow down
    • - Zmiana identyfikatorów automatyki dla różnych instrumentów
    • - Import instrumentów z funkcją keyswitch
    • - Struktura bibliotek zamkniętych i otwartych
    • - Funkcje audio i ustawienia latencji
    • - Praktyczne zastosowanie funkcji Purge
  21. Podziały i warstwy
    Blue arrow down
    • - Prosty podział klawiatury
    • - Prosty podział warstw
    • - Zaawansowany podział w warstwach
    • - Dostępność pozycji w menu File
    • - Zaawansowany podział klawiatury
    • - Transpozycja w podziale klawiatury
    • - Podział w warstwach z użyciem Velocity
  22. Automatyka
    Blue arrow down
    • - Zastosowanie automatyki
    • - Dostęp do parametrów automatyki
    • - Przypisywanie automatyki z zewnętrznych kontrolerów
    • - Sterowanie automatyką z poziomu DAW
    • - Przypisywanie kontrolerów przez przeciąganie
    • - Automatyka w praktyce w ramach sesji DAW
  23. Korekcja, kompresja, Transient Master i Tape Saturator
    Blue arrow down
    • - Nowe procesory efektów w Komplete 9
    • - Dostęp do najnowszych efektów w samplerze
    • - Korektor Solid G-EQ
    • - Kompresor Solid Bus Compressor
    • - Kolejność kompresor-korektor (lub odwrotnie)
    • - Funkcja Link w Solid Bus Compressor
    • - Miernik tłumienia w Solid Bus Compressor
    • - Transient Master
    • - Tape Saturator
  24. Tworzenie własnych instrumentów
    Blue arrow down
    • - Sposób pozyskiwania dźwięków dla samplera
    • - Tworzenie instrumentu z jednej próbki
    • - Root Note
    • - Automatyczne vs indywidualne próbki
    • - Tworzenie instrumentów z kilku strategicznych sampli
    • - Ustalanie Root Note
    • - Ręczne mapowanie sampli
    • - Automatyczne mapowanie (wersja prosta)
  25. Grupy
    Blue arrow down
    • - Rozkładanie sampli dla stworzenia grupy
    • - Grupy i strefy
    • - Edycja grupy
    • - Tworzenie nowej grupy
    • - Wybór grupy do edycji
    • - Edycja większej liczby grup
    • - Mapowanie sampli oddalonych o oktawę
  26. Automatyczne mapowanie
    Blue arrow down
    • - Odpowiednie nazewnictwo plików
    • - Wstępny import grupy sampli
    • - Automap Setup
    • - Automatyczne porządkowanie
    • - Pełne mapowanie automatyczne
  27. Edytor audio i podstawy modulacji
    Blue arrow down
    • - Zakres działania edytora audio
    • - Okno edytora
    • - Narzędzia edycyjne
    • - Panel Grid i markery
    • - Korzystanie z zewnętrznego edytora
    • - Opcje edytora w praktyce
    • - Modulacja początku odtwarzania
    • - Modulacja barwy pad
  28. Moduł Grid
    Blue arrow down
    • - Tryb Fix
    • - Tryb Auto
    • - Nadrzędność siatki Grid
    • - Znaczniki i ich edycja
  29. Moduł Sample Loop
    Blue arrow down
    • - Pętle w module Sample Loop
    • - Tworzenie obszarów zapętlenia
    • - Funkcja Loop Edit
    • - Odstrajanie zaznaczonych fragmentów
    • - Ustalanie liczby powtórek
    • - Programowanie pętli w sekwencji
    • - Odtwarzanie zaprogramowanej sekwencji
  30. Moduł Sync/Slice i podział pętli na próbki
    Blue arrow down
    • - Podstawowe zadania modułu Sync/Slice
    • - Tryb Beat Machine
    • - Zaawansowana manipulacja rytmem z wykorzystaniem znaczników
    • - Dekonstrukcja rytmów i sekwencji
    • - Tryb Timemachine Pro
    • - Rozbicie partii na poszczególne sample
    • - Eksport próbek do edytora mapowania
    • - Eksport próbek z generowaniem pliku MIDI
  31. Obwiednie dla stref
    Blue arrow down
    • - Wywoływanie obwiedni w edytorze
    • - Edytowanie obwiedni
    • - Dodatkowa modulacja obwiedni
    • - Wpływ siatki Grid na obwiednię
    • - Dodawanie obwiedni głośności i panoramy
    • - Efekty dla pliku z obwiedniami
    • - Kopiowanie obwiedni i wybiórcze działanie efektów
  32. Skrypty
    Blue arrow down
    • - Zadania skryptów
    • - Dostęp do skryptów
    • - Zabezpieczenia skryptów
    • - Samodzielne pisanie skryptów
    • - Skrypty dostępne w samplerze
    • - Przykłady fabrycznych skryptów
  33. Moduły Source i Amplifier
    Blue arrow down
    • - Silniki/tryby modułu Source
    • - Tryb Sampler
    • - Tryb DFD
    • - Tryb Tone Machine
    • - Tryby Time Machine
    • - Tryb Beat Machine
    • - Tryb S1200
    • - Tryb MP60
    • - Regulatory trybów samplera
    • - Moduł Amplifier
    • - Channel Routing
    • - Wewnętrzne grupy Bus
  34. Zakończenie
    Blue arrow down