Key icon
Odblokuj kurs
Close icon
Wpisz swój kod dostępu, jeśli go nie posiadasz przejdź na stronę www.ulubionykiosk.pl i zakup interesujące Cię kurs
Moje kursy
Close icon
Niestety nie posiadasz dostępu do żadnego kursu :(
Zobacz nasze kursy
Odblokuj kurs
Odblokuj kurs
Moje kursy
Wszystkie kursy Kontakt
Odblokuj kurs
Wpisz swój kod dostępu, jeśli go nie posiadasz przejdź na stronę www.ulubionykiosk.pl i zakup interesujące Cię kurs
Go back icon Powrót
Niestety nie posiadasz dostępu do żadnego kursu :(
Zobacz nasze kursy
Go back icon Powrót
Bitwig Studio Od Podstaw
Bitwig Studio Od Podstaw
Tomasz Wróblewski
Opis kursu
Time icon 6h 18min
List icon 25 odcinków
Bitwig Studio od podstaw to 25 fimów on-line poświęconych obsłudze i funkcjom programu DAW Bitwig Studio, dla użytkowników początkujących oraz zaawansowanych. W naszym kursie pokazujemy obsługę tego programu od podstaw, aż do zastosowania jego najbardziej zaawansowanych funkcji, jak edycja warstwowa, note expression, wielopoziomowa automatyka, równoległa praca obu pokładowych sekwencerów oraz sterowanie z poziomu kontrolera Livid Base. Oglądając nasz materiał nauczysz się wykorzystania Bitwig Studio do zaawansowanej scenicznej improwizacji na żywo, szkicowania i rozwijania własnych pomysłów muzycznych, remiksów, miksowania wielośladowego materiału, a także wstępnego masteringu.
55,00 zł
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Unlock icon Odblokuj kurs
Dolar icon
kupujesz raz, korzystasz bez ograniczeń
Devices icon
Dostęp z dowolnego urządzenia
Star icon
Uczysz się od znakomitych specjalistów, ekspertów w swoich dziedzinach
Play icon
Zobacz zapowiedź kursu
Wybrane fragmenty
Side-Chain (kluczowanie) w Bitwig Studio
Play icon
Side-Chain (kluczowanie) w Bitwig Studio
Bitwig Studio i kontroler Livid Base
Play icon
Bitwig Studio i kontroler Livid Base
Nagrywanie improwizacji w sekcji aktywatora w Bitwig Studio
Play icon
Nagrywanie improwizacji w sekcji aktywatora w Bitwig Studio
Praca z materialem audio w DAW Bitwig Studio
Play icon
Praca z materialem audio w DAW Bitwig Studio

Co znajdziesz w tym kursie?

W naszym kursie pokazujemy obsługę tego programu od podstaw, aż do zastosowania jego najbardziej zaawansowanych funkcji, jak edycja warstwowa, note expression, wielopoziomowa automatyka, równoległa praca obu pokładowych sekwencerów oraz sterowanie z poziomu kontrolera Livid Base. Oglądając nasz materiał nauczysz się wykorzystania Bitwig Studio do zaawansowanej scenicznej improwizacji na żywo, szkicowania i rozwijania własnych pomysłów muzycznych, remiksów, miksowania wielośladowego materiału, a także wstępnego masteringu.

Łatwa nauka

Wszystkie czynności i procesy zaprezentowane są na bazie konkretnych przykładów, a materiały dodatkowe w postaci wykorzystanych sesji zostały dołączone do kursu. Będziesz zatem mógł samodzielnie pracować na opisywanych przykładach, odkrywając stopniowo wszystkie funkcje programu.

Czego się nauczysz?

Pokażemy Ci jak możesz tworzyć własne kompozycje wyłącznie z wykorzystaniem komputera, łącznie z nagrywaniem partii instrumentalnych bez konieczności posiadania klawiatury sterującej. Zobaczysz też, jak można przetwarzać gotowe próbki i pętle tak, aby zyskały zupełnie inne brzmienie i strukturę, a tym samym w niczym nie przypominały oryginałów.

Co takiego ma w sobie Bitwig Studio?

Takie funkcje jak mikroedycja i trzypoziomowa automatyka umożliwią Ci uzyskanie niewiarygodnych efektów brzmieniowych i muzycznych, a opcja nagrywania wykonań na żywo, z rejestracją wszystkich manipulacji w czasie rzeczywistym otworzy przed Tobą możliwości kreowania muzyki, jakich nie da Ci żaden inny program. Do tego należy też dodać niespotykaną, a wyjątkowo przydatną funkcję pracy w wielu sesjach jednocześnie i możliwość łatwego przenoszenia elementów pomiędzy sekwencerami i sesjami, którą prezentujemy na konkretnych przykładach. Zobaczysz też, jak można skonfigurować program Bitwig, aby zabezpieczyć się przed zawieszeniami wynikającymi z niewłaściwej pracy wtyczek zewnętrznych producentów. Pokażemy nieograniczone wręcz możliwości zastosowania kontenerów instrumentalnych i efektowych, zaawansowany system modulacji, którego nie oferuje żaden inny program, a także sposoby, z wykorzystaniem których możesz przetworzyć każdy materiał audio na postać MIDI i swobodnie zamieniać go do dowolnej postaci.

Side-Chain, czyli kluczowanie

Zaprezentujemy także kilka różnych opcji stosowania trybu Side-Chain - narzędzia, które każdy producent muzyczny musi mieć w swoim arsenale, by stworzyć nowoczesną, profesjonalnie brzmiącą muzykę. A pod tym względem Bitwig oferuje znacznie więcej niż wszystkie inne aplikacje DAW - można wręcz powiedzieć, że jest królem Side-Chain (kluczowania).

Współpraca z kontrolerem Livid Base

Ostatnim elementem naszego kursu jest dokładny opis współpracy programu Bitwig z kontrolerem Livid Base, dzięki któremu możesz wykorzystać Bitwiga jako instrument o niesamowitym potencjale scenicznym. Odpowiednio przygotowując swoją sesję zrealizujesz bez żadnych problemów każdy live-act, zostawiając sobie jednocześnie pełną swobodę w zakresie improwizacji na każdej płaszczyźnie wykonawczej.

Ableton Live...?

Zastanawiałeś się nad wykorzystaniem Ableton Live albo już na nim pracujesz? Wszystko to, a nawet dużo więcej i to w znacznie prostszy sposób zrealizujesz w Bitwigu, a nasz kurs sprawi, że pokochasz ten program!
Kurs przeznaczony jest zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych.

Close icon
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Pomoc
Close icon
Krok 1/3
Help image one
Przejrzyj naszą ofertę i zakup wybrany kurs na stronie: www.ulubionykiosk.pl/kursy
Następny krok
Pomoc
Close icon
Krok 2/3
Help image two
Po złożeniu i opłaceniu zamówienia otrzymasz maila zawierającego kod dostępu do wykupionego kursu
Następny krok
Pomoc
Close icon
Krok 3/3
Help image tree
Użyj otrzymanego kodu aby odblokować kurs na stronie www.kursy.avt.pl. Wykupiony kurs jest Twój na zawsze!
OK
55,00 zł
Kup kurs na UlubionyKiosk.pl
Unlock icon Odblokuj kurs
Dolar icon
kupujesz raz, korzystasz bez ograniczeń
Devices icon
Dostęp z dowolnego urządzenia
Star icon
Uczysz się od znakomitych specjalistów, ekspertów w swoich dziedzinach
Question icon Pomoc przy zakupie / realizacji kursu
Szczegółowa zawartość kursu:
  1. Wprowadzenie i opis ogólny
    Blue arrow down
    • - Prezentacja w trybie aktywatora klipów
    • - Krótka historia programu Bitwig
    • - Opis poszczególnych okien aplikacji
  2. Konfiguracja programu
    Blue arrow down
    • - Zakładka General i znacznie poszczególnych opcji dla pracy programu: język, monitory wideo, tryby edycji, wartości domyślne głośności ścieżek dla trybu Raw, tryby pracy mierników
  3. Konfiguracja programu, ciąg dalszy
    Blue arrow down
    • - Zakładka Audio i opcje wyboru interfejsu, sterowników, konfiguracji bufora oraz wejść i wyjść sprzętowych
    • - Konfiguracja kontrolerów MIDI
    • - Zarządzanie wtyczkami i aktywacja trybu pracy plug-inów w oddzielnych procesach
    • - Zakładka Cache
  4. Nagrywanie MIDI
    Blue arrow down
    • - Tryb pracy wielosesyjnej i aktywacja silnika audio
    • - Osadzanie instrumentów na ścieżkach
    • - Wybór źródła sygnału sterującego
    • - Aktywowanie ścieżek MIDI do nagrywania
    • - Korzystanie z presetów
    • - Skalowanie widoku w aranżerze
  5. Przeglądarka
    Blue arrow down
    • - Zakładki przeglądarki (Browser)
    • - Menadżer pakietów
    • - Instalacja wtyczek VST
    • - Wyszukiwarka
    • - Urządzenia i presety
    • - Podsłuchiwanie materiałów w przeglądarce
    • - Tryby obróbki czasowej
    • - Test tone
    • - Instrumenty i ich presety
    • - Uruchamianie i obsługa wtyczek zewnętrznych
  6. Przeglądarka, ciąg dalszy
    Blue arrow down
    • - Przenoszenie klipów między sesjami
    • - Zgrywanie klipów do postaci audio (bounce)
    • - Opcje zgrywania klipów
    • - Wyznaczanie miejsca początku odtwarzania w aranżerze
    • - Dodawanie własnych bibliotek sampli
    • - Przegląd dostępnych bibliotek fabrycznych
    • - Zestawy brzmień dla samplera
    • - Programowanie klipu MIDI
    • - Klasyczne brzmienia perkusyjne i pętle MIDI
    • - Dodawanie efektów do ścieżek MIDI
  7. Sekwencery i programowanie klipów MIDI
    Blue arrow down
    • - Aranżer i aktywator klipów
    • - Funkcjonalność klipów w aktywatorze
    • - Funkcjonalność ścieżek w obu sekwencerach
    • - Opis aranżera
    • - Przełączanie: aranżer, miks, edycja
    • - Rozmieszczanie klipów
    • - Programowanie ścieżek instrumentalnych
    • - Sposoby ładowania instrumentów
    • - Skalowanie w edytorze MIDI
    • - Wpisywanie i edycja nut
  8. Podstawy pracy z aranżerem
    Blue arrow down
    • - Zapętlanie w aranżerze
    • - Powielanie klipów
    • - Wykorzystanie torów wysyłkowych (Effect Track)
    • - Zastosowanie pogłosu
    • - Zastosowanie efektu delay
    • - Efekty na torze Master
    • - Wykorzystanie limitera
  9. Podstawy pracy z aktywatorem klipów
    Blue arrow down
    • - Klipy w aktywatorze (Launcher)
    • - Tworzenie i nagrywanie klipów instrumentalnych
    • - Praca z klipami
    • - Elementy zaznaczające
    • - Obsługa aktywatora klipów
    • - Kwantyzacja w aktywatorze
    • - Sceny a ścieżki
    • - Improwizacja w aktywatorze
  10. Współpraca aktywatora klipów i aranżera
    Blue arrow down
    • - Zestawy konstrukcyjne w praktyce
    • - Struktura klipów w aktywatorze
    • - Odstrajanie klipów i regulacja głośności
    • - „Biegnący” licznik aranżera
    • - Uruchamianie grupy wybranych klipów
    • - Przenoszenie/kopiowanie klipów między sekwencerami
    • - Zależności między sekwencerami
    • - Przełączanie ścieżek między aktywatorem a aranżerem
    • - Zatrzymywanie odtwarzania na wybranych ścieżkach aranżera
    • - Wykorzystanie funkcji Solo i Mute
    • - Przełączanie trybu Solo
  11. Praca w dwóch sekwencerach
    Blue arrow down
    • - Nagrywanie z aktywatora do aranżera
    • - Przygotowanie do nagrania
    • - Użycie efektów na żywo
    • - Możliwości edycji zapisanej sesji
    • - Widok aktywatora w trybie Mix i zmiana zależności między scenami i ścieżkami
    • - Dwa sposoby pracy w trybie aktywatora klipów
  12. Wstęp do automatyzacji
    Blue arrow down
    • - Wybór parametrów do automatyzacji
    • - Wyszukiwanie parametrów instrumentów wirtualnych
    • - Zawężanie listy parametrów do elementów poddanych automatyce
    • - Programowanie krzywych automatyzacji
    • - Ogólne zasady automatyzacji
    • - Widok ścieżek automatyki
  13. Side-Chain - kluczowanie
    Blue arrow down
    • - Zasady pracy kluczowania
    • - Kluczowanie z użyciem Audio Mod i zewnętrznych kompresorów
    • - Kluczowanie z wykorzystaniem filtracji
    • - Kluczowanie z użyciem poszczególnych elementów materiału kluczującego
    • - Kluczowanie z użyciem bramki Bitwiga
    • - Kluczowanie z użyciem kompresora Bitwiga
    • - Dwa moduły kompresji w procesorze Dynamics
  14. Obwiednie w aktywatorze klipów
    Blue arrow down
    • - Programowanie obwiedni dla klipu w aktywatorze
    • - Zasady zapętlania fragmentów obwiedni
    • - Przenoszenie i kopiowanie klipów z obwiedniami
    • - Obwiednia absolutne
    • - Obwiednia relatywna
    • - Obwiednia powielona (finalna)
    • - Zasady wykorzystania trzywarstwowej funkcji obwiedni
  15. Przywracanie sesji i zgrywanie klipów
    Blue arrow down
    • - Przywracanie projektu po zawieszeniu programu
    • - Przenoszenie/kopiowanie klipu z automatyką do okna aranżera
    • - Granie klipu z obwiedniami i efektami do postaci oddzielnego klipu
    • - Podział pracy na sesje projektowe i sesje miksu/aranżacji
  16. Podstawowa praca z materiałem audio
    Blue arrow down
    • - Import pętli z dopasowaniem tempa
    • - Wstawianie, edycja i kontrola znaczników Onsets
    • - Ustawianie długości zawartości klipu
    • - Zasady pracy z siatką tempa
    • - Fade in/Fade out
    • - Tryb Repitch
    • - Odstrajanie klipów i pogrubianie brzmienia pętli rytmicznych
    • - Regulacja głośności poszczególnych klipów
  17. Dopasowanie MIDI i audio
    Blue arrow down
    • - Zasady edycji w trybie warstwowym
    • - Nagrywanie MIDI do podkładu audio
    • - Włączanie edycji w trybie warstwowym
    • - Ręczne dopasowanie zdarzeń MIDI do podkładu audio
    • - Dopasowywanie rytmu w materiale audio z użyciem funkcji Stretch (beatmarkery)
  18. Mikroedycja MIDI
    Blue arrow down
    • - Przygotowanie materiału do mikroedycji (note expression)
    • - Mikroedycja, czyli edycja w odniesieniu do pojedynczych dźwięków
    • - Parametry mikroedycji: Velocity, Gain, Pan, Timbre i wysokość dźwięku
    • - Programowanie panoramy dla dźwięków
    • - Programowanie Velocity oraz Gain
    • - Edycja wysokości dźwięku
    • - Programowanie Timbre i przypisywanie go do wybranej funkcji
    • - Modulacja LFO w syntezatorze Polysynth
    • - Dodanie partii subbasu i usuwanie mikroedycji
    • - Zastosowanie limitera dla podkreślenia barwy subbasu
    • - Miks basu podstawowego i subbasu
  19. Mikroedycja audio
    Blue arrow down
    • - Parametry do mikroedycji
    • - Obwiednia odstrajania dla całego klipu
    • - Podział klipu audio z użyciem znaczników Onsets
    • - Pitch expression
    • - Pan expression
    • - Kwantyzacja audio
    • - Edycja plasterków w podzielonym pliku
    • - Zasady edycji klipów w edytorze audio
  20. Konwersja audio-MIDI i mikroedycja w praktyce
    Blue arrow down
    • - Praca nad aranżacją w stylu dubstep
    • - Materiały wyjściowe do projektu
    • - Ekstrakcja pętli basu do postaci MIDI
    • - Przenoszenie wyekstrahowanych elementów z edytora do sesji
    • - Ekstrakcja materiału audio do samplera wraz z plikiem sterującym MIDI
    • - Tworzenie zdarzeń audio (Events)
    • - Edycja partii audio w oparciu o sampler i plik MIDI
    • - Wykorzystanie mikroedycji we współpracy z samplerem
    • - Osadzanie efektów w samplerze
    • - Pogrubianie partii rytmicznej przez dublowanie i odstrojenie
    • - Praca z kompletną aranżacją
  21. Kontenery (Containers) w programie Bitwig
    Blue arrow down
    • - Funkcjonowanie i tworzenie kontenerów
    • - XY Instrument: osadzanie syntezatorów i efektu Pre FX
    • - Efekty dla instrumentów w kontenerze
    • - Automatyzacja parametrów dla kontenera XY Instrument
    • - Kontener Drum Machine
    • - Instrumenty, efekty i moduły sterujące w kontenerze Drum Machine
  22. Miks w programie Bitwig, cz. 1
    Blue arrow down
    • - Widok miksera i prezentacja finalnej aranżacji
    • - Struktura miksu
    • - Jednoczesny widok miksera i aranżacji
    • - Tworzenie partii stopy w oparciu o samplery i efekty
    • - Tworzenie partii hi-hatu z użyciem samplera, generatorów Replacer i E-Hat oraz efektów
    • - Wypełniająca pętla perkusyjna
    • - Kierowanie ścieżek do torów efektowych pracujących jako grupy
    • - Kompresja na grupie perkusyjnej (kompresja równoległa)
  23. Miks w programie Bitwig, cz. 2
    Blue arrow down
    • - Budowanie partii basu w oparciu o indywidualne ścieżki
    • - Partia „górnego” basu stworzona z użyciem syntezy wavetable, filtru i efektów
    • - Partia subbasu stworzona z użyciem Polysynth
    • - Filtracja w partii subbasu
    • - Efekty na grupie basu: korekcja oraz kompresja równoległa
    • - Dopasowanie brzmienia basu i stopy
  24. Miks w programie Bitwig, cz. 3
    Blue arrow down
    • - Elementy dodatkowe w sesji
    • - Budowa partii prowadzącej
    • - Korekcja oraz automatyka filtracji na ścieżce akordów
    • - Dopasowanie akordów i wyższego basu
    • - Kluczowanie Side-Chain sygnałem pętli z użyciem filtracji
    • - Efekt Distortion na grupie partii prowadzącej
    • - Dobór poziomów ścieżek w widoku miksera
    • - Finalny miks kompletnej aranżacji
    • - Opis struktury efektów na sumie
    • - Zastosowanie kontenera Mid-Side Split
    • - Praca z efektami w trybie Mid-Side
    • - Zasady korzystania z limitera na etapie obróbki końcowej
    • - Porządkowanie brzmienia w kanale Side
    • - Wyszukiwanie i usuwanie kłopotliwych częstotliwości
    • - Efekty działania zaawansowanej obróbki w trybie Mid-Side
  25. Współpraca Bitwiga z kontrolerem Livid Instrument Base
    Blue arrow down
    • - Podłączanie i konfiguracja
    • - Tryb 1 (Launcher)
    • - Przewijanie widoku
    • - Podświetlanie klipów
    • - Aktywowanie scen
    • - Funkcja Shift w trybie Launcher
    • - Tryb 2 (Send)
    • - Regulacja poziomu wysyłek i powrotów
    • - Praca w trybie sterownika samplera lub instrumentu
    • - Definiowanie trybu funkcji OVR, włączanie/wyłączanie efektów/instrumentów, ustalanie skal i definiowanie trybu pracy padów
    • - Tryb 3 (Devices)
    • - Regulacja parametrów urządzeń (efektów i instrumentów)
    • - Przełączanie między urządzeniami
    • - Wybór banków kontrolerów
    • - Definiowanie przyporządkowania suwaków do wybranych parametrów
    • - Tryb 4 (Sequencer)
    • - Dwa tryby programowania w sekwencerze i nagrywanie klipów MIDI
    • - Zastosowanie makrokontrolerów w trybie Sequencer
    • - Base i Bitwig w praktyce